pondělí 30. září 2019

PŘEČTENO: KREJČÍ Z OSVĚTIMI, Martin Greenfield


ANOTACE:
Autor se narodil ve vesničce Pavlovo na Podkarpatské Ukrajině v Československu, kde začíná jeho životní příběh o tom, jak se z židovského chlapce, který přežil Osvětim a Buchenwald, stal jeden z nejvyhledávanějších krejčích v Americe. Ve své biografii se autor krátce dotkne období šťastného dětství a potom popisuje útrapy v Osvětimi a Buchenwaldu, kde přišel o celou rodinu. Po válce krátce sloužil v československé armádě, potom pobýval v Budapešti, ale nakonec emigroval do Spojených států, kde si našel práci u společnosti GGG, v níž se postupně vypracoval z poslíčka až do nejvyšší exekutivy. Nakonec si založil vlastní oděvní firmu, která dosáhla takového věhlasu, že oblékal i přední americké osobnosti od sportovců, moderátorů přes slavné hvězdy, jako byl například Frank Sinatra nebo Michael Jackson, až po kongresmany a přední politiky, jako je Barack Obama či Donald Trump.


MŮJ NÁZOR NA KNIHU:
POZOR POZOR zapojila jsem se do knižní štafety o tuto knihu a dostala jsem možnost si ji přečíst. Byla jsem moc ráda, že volba padla zrovna na mě, knihy z Osvětimi si vždy ráda přečtu. Trvalo mi to 2 dny a knihu jsem měla přečtenou a pošlu ji dál dalšímu zájemci. Moc se mi líbí tento projekt a i já v budoucnu zkusím takto poslat nějakou knihu do světa. Dějově se mi kniha velmi líbila, byla čtivá a naučná, zase jsem se dozvěděla něco nového o Osvětimi. Vždycky když jsem četla nějakou podobnou knihu o Osvětimi, tak mě napadaly otázky typu, jak to s hrdiny bylo dál, jaký měli osud a celý život. Tato kniha mi na otázky odpověděla, dozvěděla jsem jak Martin žil a čeho všeho dokázal.
Určitě doporučuji.


Nakladatelství: Brána   
Originální název: Measure of Man: From Auschwitz Survivor to Presidents´Tailor
Počet stran: 256 stran  
Hodnocení: 4/5 ****
Kde knihu koupit: https://www.cbdb.cz/kniha-246814-krejci-z-osvetimi-measure-of-a-man