čtvrtek 26. září 2019

PŘEČTENO:DÍVKA, KTERÁ MUSELA ZEMŘÍT, David Lagercrantz


ANOTACE:
V jednom ze stockholmských parků se najde tělo žebráka s amputovanými prsty na rukou i na nohou. Vypadá to na nešťastnou smrt bezdomovce, avšak patoložka Fredrika Nymanová se nemůže zbavit pocitu, že s mrtvým je něco v nepořádku, a proto se spojí s Mikaelem Blomkvistem. Případ probudí Mikaelovu pozornost, protože žebráka slyšeli několikrát cosi breptat o švédském ministru obrany Johannesu Forsellovi. Byly to jen řeči paranoidního šílence, nebo měl opravdu něco společného s vládou? Mikael požádá o pomoc Lisbeth Salanderovou. Ta však po pohřbu Holgera Palmgrena odjela ze Švédska a neozývá se. Nikdo netuší, že pobývá v Moskvě, aby se jednou provždy vypořádala se svou sestrou Kamilou. Rozhodla se: už nehodlá být lovenou kořistí. Sama se teď stane šelmou. 

MŮJ NÁZOR NA KNIHU:
Závěrečný díl série Milénium. Tak moc jsem se na knihu těšila, že jsem si ji i dokonce předobjednala v Knižním klubu. Hned jak jsem ji měla doma, tak jsem se do ni pustila a nelituji! Kniha je perfektní zakončení série. Sérii jako takovou považuji za moji srdeční záležitost! Doporučuji ji kudy chodím. Poslední díl byl opět skvělý, stránky se otáčejí samy, děj je napínavý, perfektně vymyšlený a čtivý.
Bude mi smutno Lisbeth a Mikaeli. Nebo možná, né? A dočkáme se pokračování?
 
Nakladatelství: Host
Originální název: Hom som maste do
Série: Milénium 6.
Počet stran: 400 stran  
Hodnocení: 5/5 *****