čtvrtek 22. srpna 2019

PŘEČTENO: SPÍCÍ OBŘI, Sylvain Neuvel


ANOTACE: 
Deadwood, Jižní Dakota. Jedenáctiletá Rose se prohání na kole poblíž domova, když tu se náhle propadne pod zem. Probere se na dně jámy v krychlové místnosti, na jejíchž stěnách září tajemné složité symboly. Hasičům, kteří ji přispěchají zachránit, se naskytne ještě podivnější pohled: Rose leží na dlani obří kovové ruky. Uběhlo sedmnáct let, avšak záhada bizarního artefaktu, jeho původu či tvůrců zůstává nevyřešena. Určení stáří se vzpírá logice, vojenské zprávy jsou cenzurované, nové teorie zuřivě zamítané. Pár lidí však neúnavně pátrá po odpovědích, mezi nimi i Rose, toho času již vystudovaná fyzička a vedoucí tajného týmu pokoušejícího se rozluštit záhadné symboly. Brzy je jasné, že se ocitli na cestě k odhalení objevu, který přepíše dějiny lidstva. Buď mu přinese definitivní mír, nebo hromadnou záhubu…

MŮJ NÁZOR NA KNIHU:

Trochu jsem si tento měsíc rozšířila obzory mého čtení… Přečetla jsem si svou historicky první sci-fi! A musím říct, že bomba! Opět jsem měla šťastnou ruku na výběr série. První díl mě nadchnul tak, že už mám doma zbývající dvě knihy a moc se na ně těším. Samotný příběh, je skvělý… byl psán zápisky, takže se mi to dobře četlo a stránky ubíhaly kosmickou rychlostí, příběh je napínavý pořád se tam něco děje, takže se ani na minutu nenudíte! Za mě dokonalost! Nebude to dlouho trvat a vrhnu se na další tentokrát žlutou …


Nakladatelství: Knižní klub
Originální název: The Themis Files 1.Sleeping Giants
Počet stran: 354 stran  
Hodnocení: 5/5 *****