středa 26. února 2020

PŘEČTENO: Císařovy čepele, Brian Staveley


ANOTACE
První kniha epické fantasy o intrikách a říši, pro příznivce George R. R. Martina a Douglase Hulicka. Kruh se uzavírá. Sázky jsou vysoko. A staré pravdy znovu ožijí… Císař byl zavražděn a ponechal císařství Annurian ve zmatku. Jeho potomci teď musí pohřbít žal a připravit se k odhalení spiknutí. Císařova syna Valyna, který prochází výcvikem pro nejvražednější bojovou sílu říše, zastihne zpráva daleko za mořem. Očekává potíže, ale po několika „nehodách“ a po varování umírajícího vojáka si uvědomí, že je v nebezpečí i jeho život. Než však může podniknout jakoukoliv akci, musí přežít žoldnéřskou brutální závěrečnou iniciaci. Mezitím císařova dcera, ministryně Adare, pronásleduje otcova vraha přímo v sídelním městě. Dvorská politika jí může být osudnou, touží však po spravedlnosti. A Kaden, dědic říše, studuje ve vzdáleném klášteře. Tam nelítostným způsobem vyučují učedníci Prázdného boha a Kaden to musí zvládnout, aby získal jejich pradávnou moc. Když dorazí císařská delegace, umí už dost, aby dokázal vycítit zlé úmysly. Bude mu to však stačit k přežití, až se dají do pohybu dlouho skryté síly?

MŮJ NÁZOR NA KNIHU:

Knihu jsem si přečetla ve společném čtení s Wendy, a bylo to parádní. Vyměňovaly jsme si dojmy a bylo to opravdu skvělé. Bezva nápad pro někoho, kdo by si chtěl o knize s někým popovídat, dříve než ji dočte. Možná někoho inspirujeme… Knihu jsem přečetla za 2 a půl dne, nešlo nečíst, akční děj byl plný překvapení a zvratů, že se od knihy nešlo odtrhnout.

Oba bratři Kaden i Valyn mi byli sympatičtí a jejich sestra Adare byla boží, jen škoda, že se jí v knize nedostalo více pozornosti. Ale něco mi ve skrytu duše našeptává, že by to klidně mohlo vyjít v II. díle? Vlastně v knize není postava, která by mi vyloženě vadila nebo by se mi zdálo, že by tam nepatřila. Příběh je dokonale vyvážený, nechybí jak jsem již psala napětí, akce,  No uvidíme, každopádně se nechám překvapit a na 100% bych se chtěla do druhé dílu pustit co nejdříve.

Nechápu, proč jsem fantasy nečetla už dříve. Musím přiznat, že jsem se zamilovala do fantasy světů….To bylo něco tak úžasného, všem moc doporučuji a děkuji nakladatelství Fantom print za poslání recenzního výtisku.

Nakladatelství: Fantom Print
Počet stran: 448 stran


Série: Kronika Netesaného trůnu 1. díl  
Hodnocení: 5/5 *****